Żywioły to inaczej rozdaj kataklizmów. Kataklizmy mogą dosięgnąć wszystkich, ponieważ nikt nie może się przed nimi 0obronić. Kataklizmy, czyli żywioły mają to do siebie ze powstają nagle i szybko mogą się przerodzić w niszczycielska silę. Żywioły zabierają wszystko od majątków po życie ludzkie. Niektórych z nich da się przewidzieć, ponieważ każdy kraj obserwuje ruchy ziemi i to, co może powstać z nich. Nic nie powstaje samo z siebie wszystko jest od czegoś uzależnione, dlatego też wczesnej ludzie mogą przewidzieć jak zachowa się przyroda jednak nie mogą w pełni jej działaniu się przeciwstawić. Żywioł jest czymś spontanicznym, czyli nigdy nie wiadomo, kiedy dokładnie i z jaka siłą uderzy. Żywioły zależą przede wszystko od naszej planety i do tego jak ludzie ją eksploatują. Często jest tak ze my sami jesteśmy winni temu ze dotykają nas klęski, ponieważ lekceważymy siły przyrody i tym samym płacimy za to drogą cenę. Żywioł ma to do siebie ze niszczy wszystko, na co napotka, dlatego w szczególnych wypadkach przeprowadza się ewakuacje. Żywioły pomagają przetrwać człowiekowi, ale w przypadku wielkiego ich nasilenia, ginie wielka ilość ludzi.
Kategorie
Strony
O stronie
Problemy ochrony środowiska nabrały dziś szczególnej ostrości i jak stwierdził w swym raporcie Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych U'Thant (1969) "po raz pierwszy w historii spraw ludzkich wyłonił się kryzys środowiska ludzkiego". Nauczyciel realizując materiał nauczania winien wykorzystać to hasło i wskazać na znaczenie zaangażowania każdego człowieka w kształtowanie i ochronę środowiska. Ochrona środowiska stała się fundamentem racjonalnej i perspektywicznej gospodarki narodowej zwłaszcza dotyczącej rolnictwa, leśnictwa, rybołówstwa, górnictwa oraz wielu gałęzi przemysłu dostarczających lub przerabiających surowce naturalne. Początkiem nowego racjonalnego i przemyślanego gospodarowania jest przygotowanie w Polsce kompleksowego programu kształtowania i ochrony środowiska do roku 1990. Opracowując te problemy należy zwrócić uwagę młodzieży na podstawowe przedsięwzięcia podjęte w tym programie, a także osiągnięcia w tym zakresie regionu, w którym znajduje się szkoła. Ochrona gleby. Walorów danego parku. Byłoby wskazane, aby te jednostki lekcyjne stanowiły przygotowanie wycieczki do parku narodowego. Przykładowy plan wycieczki do Pienińskiego Parku Narodowego Przygotowanie do wycieczki Krótkie referaty uczniów 1. Topografia i geologia. 2. Sieć wodna. 3. Jak powstały Pieniny. Przyjaciele: