Każdy człowiek ma swój gust i woli inne rzeczy od drugiego człowieka. Człowiek to istota ludzka, która została obdarzona wolną wolą i ma prawo do decydowania o tym, czy coś mu się podoba czy nie. Oczywiście bardzo często na to czy coś nam się podoba czy nie ma również wpływ wiele innych czynników, chociażby opinia innych ludzi. Niektórzy z nas ludzi są bardzo sugestywni, a co za tym idzie zbyt często sugerują się opinią innych, a jak to często bywa ze zmianą swojego zdania bywa ono zła decyzją i niekiedy wiele tracimy na takich zmianach. Każdy człowiek ma swój rozum i powinien się nim kierować oczywiście w oparciu o intuicję. Nie mówię, że nie mamy w ogóle brać pod uwagę tego, co mówią inni, ale pamiętajmy, że ostateczna decyzja i tak zawsze należy do nas, przynajmniej jest tak w dzisiejszych czasach, ponieważ nie zawsze tak było. Sięgnijmy pamięcią kilkadziesiąt lat wstecz, to na pewno zobaczymy różnicę, kiedy to inni niby mądrzejsi decydowali za innych, chociaż za zwyczaj to była zwykła farsa.
Kategorie
Strony
O stronie
Problemy ochrony środowiska nabrały dziś szczególnej ostrości i jak stwierdził w swym raporcie Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych U'Thant (1969) "po raz pierwszy w historii spraw ludzkich wyłonił się kryzys środowiska ludzkiego". Nauczyciel realizując materiał nauczania winien wykorzystać to hasło i wskazać na znaczenie zaangażowania każdego człowieka w kształtowanie i ochronę środowiska. Ochrona środowiska stała się fundamentem racjonalnej i perspektywicznej gospodarki narodowej zwłaszcza dotyczącej rolnictwa, leśnictwa, rybołówstwa, górnictwa oraz wielu gałęzi przemysłu dostarczających lub przerabiających surowce naturalne. Początkiem nowego racjonalnego i przemyślanego gospodarowania jest przygotowanie w Polsce kompleksowego programu kształtowania i ochrony środowiska do roku 1990. Opracowując te problemy należy zwrócić uwagę młodzieży na podstawowe przedsięwzięcia podjęte w tym programie, a także osiągnięcia w tym zakresie regionu, w którym znajduje się szkoła. Ochrona gleby. Walorów danego parku. Byłoby wskazane, aby te jednostki lekcyjne stanowiły przygotowanie wycieczki do parku narodowego. Przykładowy plan wycieczki do Pienińskiego Parku Narodowego Przygotowanie do wycieczki Krótkie referaty uczniów 1. Topografia i geologia. 2. Sieć wodna. 3. Jak powstały Pieniny. Przyjaciele: